JavaScript Codes

۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

نقش ارتباطات و داشتن ویژگی های روابط عمومی در جذب مشتری

انسان دیگر پیچ و مهره قلمداد نمی­شود و زر و زور بازاری ندارد تنها راه پذیرش دیگران به عنوان انسانی عقلانی با احساسات انسانی است . اقدام به اندیشه و احساس او و ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه و اقناع و جلب مشارکت افراد موجب بالندگی فرد و سازمان می­شود.
اگر سازمانی به بقای خویش در سرزمینی می­اندیشد باید فراتر از فلسفه وجودی خود را ببیند . به مثابه یک شهروند باید به نست به سرنوشت محیط احساس مسئولیت کند. به پاکی آب و هوا بی اندیشد و نسبت به گسترش امکانات شهری همت کند والا بیگانه ای در وطن خواهد بود و سوء ظن آحاد جامعه را برخواهد انگیخت . سوء­ظنی که استمرار حیات سازمان ما را به خطر خواهد انداخت .
از مهم ترین مهارت­­ ها در فرآیند کسب و کار ، ارتباطات و فعالیت تشویقی و ترغیبی است . ارتباطـات واژه گسترده­ای است که به صورت برنامه­ریزی شده و یا برنامه­ریزی نشده اتفاق افتد. شرکـت­ها نیاز به هم­ نوا کردن مجموعه با ثبات از کارکنان ، تسهیلات و فعالیت­های خود جهت عرضه معنی نام تجاری شرکت ، قبول آن به مخاطبین مختلف دارند. نیازهای مشتری با شدت و سرعت هر چه تمام تر در حال تغییر است و فقط با نظام ارتباطی صحیح می­توان به موقع در قبال تغییر واکنش مفید نشان داد و پاسخ­گویی صحیح به این تغییرات محیطی رمز ماندگاری و ادامه حیات سازمان­هاست .
واقعیت این است که انسان ، ناشناخته­ترین موجود است با وجود اینکه ما همه انسان هستیم ولی در تمایلات ، رفتار ، خواست­ها ، نیازها و انگیزه­ها و انگیزه­ها با هم بسیار متفاوتیم . انسان ها ضمن آنکه یک مجموعه­اند و مجموعه بشری را شکل می­دهند ، در عین حال در قالب فرد، گروه ، دسته و جوامع از یکدیگر متمایزند .
این تفاوت­ها و نیازها وقتی اهمیت دو چندان پیدا می­کند که ما وظیفه تعامل یا تناقضات و پاسخ­گویی به نیازها را بر عهده می­گیریم و این انسان­ها­ی متمایز در جایگاه مشتریان ما قرار می­گیرند . کارگزار ارتباطی باید اصل اولیه را بپذیرد که هر انسانی شخصیتی منحصر به فرد دارد و علائق ، خواست ها و تمایلات خاص خود را دارد. دومین اصل این است که کارگزار ارتباطی باید به سرعت و دقت شخصیت مخاطب خود را بشناسد ، فرهنگ او چیست ، از چه چیزی خوشش می­آید از چه چیزی متنفر است ، دوست و دشمن او کیست و چه چیزی برای او برانگیزاننده و چه عاملی برای او بازدارنده است .
طبیعتا ارتباطی زمانی می­تواند پایدار باشد که سود متقابل در آن باشد یعنی هر دو طرف در استمرار این فرآیند احساس آرامش ، امنیت رشد و برنده شدن داشته باشد .
در مجموع دوستی­های پایدار و موفق ، روابط خانوادگی گـرم و موفقیت­های تحصیلی و شغلی و در نهایت جذب مشتری به مهارت­های ارتباطی ما بستگی دارد به طوری که زیر بنا و شالوده موفقیت در جذب مشتری برقراری ارتباط مناسب است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظرات خود را درج کنید