JavaScript Codes
skip to main
|
skip to sidebar
tabesh
روابط عمومی و ارتباطات
۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه
نقش ارتباطات و داشتن ویژگی های روابط عمومی در جذب مشتری
انسان دیگر پیچ و مهره قلمداد نمیشود و زر و زور بازاری ندارد تنها راه پذیرش دیگران به عنوان انسانی عقلانی با احساسات انسانی است . اقدام به اندیشه و احساس او و ارائه اطلاعات صحیح و صادقانه و اقناع و جلب مشارکت افراد موجب بالندگی فرد و سازمان میشود.
اگر سازمانی به بقای خویش در سرزمینی میاندیشد باید فراتر از فلسفه وجودی خود را ببیند . به مثابه یک شهروند باید به نست به سرنوشت محیط احساس مسئولیت کند. به پاکی آب و هوا بی اندیشد و نسبت به گسترش امکانات شهری همت کند والا بیگانه ای در وطن خواهد بود و سوء ظن آحاد جامعه را برخواهد انگیخت . سوءظنی که استمرار حیات سازمان ما را به خطر خواهد انداخت .
از مهم ترین مهارت ها در فرآیند کسب و کار ، ارتباطات و فعالیت تشویقی و ترغیبی است . ارتباطـات واژه گستردهای است که به صورت برنامهریزی شده و یا برنامهریزی نشده اتفاق افتد. شرکـتها نیاز به هم نوا کردن مجموعه با ثبات از کارکنان ، تسهیلات و فعالیتهای خود جهت عرضه معنی نام تجاری شرکت ، قبول آن به مخاطبین مختلف دارند. نیازهای مشتری با شدت و سرعت هر چه تمام تر در حال تغییر است و فقط با نظام ارتباطی صحیح میتوان به موقع در قبال تغییر واکنش مفید نشان داد و پاسخگویی صحیح به این تغییرات محیطی رمز ماندگاری و ادامه حیات سازمانهاست .
واقعیت این است که انسان ، ناشناختهترین موجود است با وجود اینکه ما همه انسان هستیم ولی در تمایلات ، رفتار ، خواستها ، نیازها و انگیزهها و انگیزهها با هم بسیار متفاوتیم . انسان ها ضمن آنکه یک مجموعهاند و مجموعه بشری را شکل میدهند ، در عین حال در قالب فرد، گروه ، دسته و جوامع از یکدیگر متمایزند .
این تفاوتها و نیازها وقتی اهمیت دو چندان پیدا میکند که ما وظیفه تعامل یا تناقضات و پاسخگویی به نیازها را بر عهده میگیریم و این انسانهای متمایز در جایگاه مشتریان ما قرار میگیرند . کارگزار ارتباطی باید اصل اولیه را بپذیرد که هر انسانی شخصیتی منحصر به فرد دارد و علائق ، خواست ها و تمایلات خاص خود را دارد. دومین اصل این است که کارگزار ارتباطی باید به سرعت و دقت شخصیت مخاطب خود را بشناسد ، فرهنگ او چیست ، از چه چیزی خوشش میآید از چه چیزی متنفر است ، دوست و دشمن او کیست و چه چیزی برای او برانگیزاننده و چه عاملی برای او بازدارنده است .
طبیعتا ارتباطی زمانی میتواند پایدار باشد که سود متقابل در آن باشد یعنی هر دو طرف در استمرار این فرآیند احساس آرامش ، امنیت رشد و برنده شدن داشته باشد .
در مجموع دوستیهای پایدار و موفق ، روابط خانوادگی گـرم و موفقیتهای تحصیلی و شغلی و در نهایت جذب مشتری به مهارتهای ارتباطی ما بستگی دارد به طوری که زیر بنا و شالوده موفقیت در جذب مشتری برقراری ارتباط مناسب است .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
لطفا نظرات خود را درج کنید
پیام جدیدتر
پیام قدیمی تر
صفحهٔ اصلی
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
جستجو
درباره من
تابش
من یک ایرانی ام. با تمام عشق به وطن، مذهب و ملیتم. این است همه آنچه که می باید درباره خود بگویم
مشاهده نمایه کامل من
بايگانی وبلاگ
▼
2009
(24)
▼
ژوئن
(24)
هنر در روابط عمومی
روابط عمومی و رسانه
روابط عمومی و افکار عمومی
روابط عمومی و سازمان متبوع
الزامات روابط عمومی الکترونیک در هزاره سوم
چرا روابط عمومی الکترونیک
کشورنیاز به تعریف جدیدی از روابط عمومی متحرک دارد
افزایش سواد دیجیتالی سبب پیشرفت خواهد شد.
روابط عمومی ایرانی
نقش ارتباطات و داشتن ویژگی های روابط عمومی در جذب ...
انواع ارتباطات
سامانه خدمات الکترونیکی روابط عمومی ایران به بهره ...
پادکست و آینده رادیو
استاد پيشگام روابط عمومي الكترونيك
روابط عمومي الكترونيك چيست
ويژگيهاي روابط عمومي الكترونيكي و ديجيتالي
جایگاه روابط عمومی الکترونیک در ایران کجاست؟
روابط عمومی الکترونیک 2
بهترین راهکار توسعهی روابط عمومیها
ایجاد انگیزه هنر روابط عمومی
روابط عمومی و ارتباطات
عوامل موثر بر توسعه روابط عمومی
نقش ارتباطات و داشتن ویژگی های روابط عمومی در جذب ...
وظایف روابط عمومی ها
فهرست وبلاگ من
ashghanekhavateman.com
dehkadeh-ertbatat.blogspot.com
ejtemaieshahsavari.com
giyahanedarouie
hebrahimi.blogfa.com
hezrat.blogspot.com
hoteldari
media
meshkiposheshgh.blogspot.com
mstersport-epic.blogspot.com
ONLY FOR YOU
sinanamdari.blogspot.com
taranehziba.blogspot.com
حامی رئیس جمهور برتر محمود احمدی نژاد
رایحه
سفر و گردشگري
عیدیان وروابط عمومی
مسائل روز
مطالب من
نگاهي نو
کلبه هنر
نظرتان را در مورد مطالب وبلاگ اضافه کنید
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
لطفا نظرات خود را درج کنید