JavaScript Codes

۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

انواع ارتباطات

ارتباط به طور کلی بر دو نوع است :
1- ارتباطات کلامی 2- ارتباطات غیر کلامی .
ارتباطات کلامی ، مجموعه روابطی است که از طریق سخن گفتن و گفت و گو حاصل می­شود . برای این که در شغـل خود موفق شویم و بتوانیم در جذب مشتری توفیق حاصل کنیم باید از کلمات به دقت استفاده کنیم هر کلمه­ای احساسات ، عواطف خاص و عمـلکرد متفاوتی را در افراد بر می­انگیزد . اگر کلمات در جا و مکان مناسب خود به کار برده شوند، سریع تر بر افراد تاثیر می­گذارند ، لذا در هنگام مواجهه با مشتری ، از کلمات منفی نمی­توانم ، غیر ممکن است ، بعید است ، هرگز و .... نباید استفاده کرد . ما باید از نیروی کلمات و تاثیری که در دیگران دارند، آگاهی داشته باشیم . بیشتر از کلمات و جملات مثبت و انرژی­زا استفاده نماییم .

ارتباطات غیر کلامی ، کلیه پیام­هـایی است که افراد علاوه بر خود کلام ، آنـها را نیز مبادلـه می­کنند طرز ایستادن ، راه رفتن ، حالات چهره ، صدا لباس پوشیدن و.... جملگی نشانه های ارتباطات غیر کلامی هستند. بنـابراین توجه به کلیه موارد فوق می­تواند در نحوه ارتباط با مشـتری و جذب وی مؤثر واقع شود. مشتری در بدو ورود به محل کارما ، با دیدن نشانه­های غیر کلامی در مورد شخصیت ما قضاوت می­کند . بنابراین تلاش مبتنی بر ایجاد شخصیتی مثبت در ذهن مشتری از ضـروری ترین کارهاست که هـرکارمند مشتری مدار باید انجام دهد.در مجموع ، کلام 7در صد لحن و طنین 38 درصد و حرکـات ( که ارتباطـات غیر کلامی در آن دخیل هستند ) 55 درصد از اطلاعـات را منتقل می­کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظرات خود را درج کنید