ارتباط به طور کلی بر دو نوع است :
1- ارتباطات کلامی 2- ارتباطات غیر کلامی .
ارتباطات کلامی ، مجموعه روابطی است که از طریق سخن گفتن و گفت و گو حاصل میشود . برای این که در شغـل خود موفق شویم و بتوانیم در جذب مشتری توفیق حاصل کنیم باید از کلمات به دقت استفاده کنیم هر کلمهای احساسات ، عواطف خاص و عمـلکرد متفاوتی را در افراد بر میانگیزد . اگر کلمات در جا و مکان مناسب خود به کار برده شوند، سریع تر بر افراد تاثیر میگذارند ، لذا در هنگام مواجهه با مشتری ، از کلمات منفی نمیتوانم ، غیر ممکن است ، بعید است ، هرگز و .... نباید استفاده کرد . ما باید از نیروی کلمات و تاثیری که در دیگران دارند، آگاهی داشته باشیم . بیشتر از کلمات و جملات مثبت و انرژیزا استفاده نماییم .
ارتباطات غیر کلامی ، کلیه پیامهـایی است که افراد علاوه بر خود کلام ، آنـها را نیز مبادلـه میکنند طرز ایستادن ، راه رفتن ، حالات چهره ، صدا لباس پوشیدن و.... جملگی نشانه های ارتباطات غیر کلامی هستند. بنـابراین توجه به کلیه موارد فوق میتواند در نحوه ارتباط با مشـتری و جذب وی مؤثر واقع شود. مشتری در بدو ورود به محل کارما ، با دیدن نشانههای غیر کلامی در مورد شخصیت ما قضاوت میکند . بنابراین تلاش مبتنی بر ایجاد شخصیتی مثبت در ذهن مشتری از ضـروری ترین کارهاست که هـرکارمند مشتری مدار باید انجام دهد.در مجموع ، کلام 7در صد لحن و طنین 38 درصد و حرکـات ( که ارتباطـات غیر کلامی در آن دخیل هستند ) 55 درصد از اطلاعـات را منتقل میکنند
1- ارتباطات کلامی 2- ارتباطات غیر کلامی .
ارتباطات کلامی ، مجموعه روابطی است که از طریق سخن گفتن و گفت و گو حاصل میشود . برای این که در شغـل خود موفق شویم و بتوانیم در جذب مشتری توفیق حاصل کنیم باید از کلمات به دقت استفاده کنیم هر کلمهای احساسات ، عواطف خاص و عمـلکرد متفاوتی را در افراد بر میانگیزد . اگر کلمات در جا و مکان مناسب خود به کار برده شوند، سریع تر بر افراد تاثیر میگذارند ، لذا در هنگام مواجهه با مشتری ، از کلمات منفی نمیتوانم ، غیر ممکن است ، بعید است ، هرگز و .... نباید استفاده کرد . ما باید از نیروی کلمات و تاثیری که در دیگران دارند، آگاهی داشته باشیم . بیشتر از کلمات و جملات مثبت و انرژیزا استفاده نماییم .
ارتباطات غیر کلامی ، کلیه پیامهـایی است که افراد علاوه بر خود کلام ، آنـها را نیز مبادلـه میکنند طرز ایستادن ، راه رفتن ، حالات چهره ، صدا لباس پوشیدن و.... جملگی نشانه های ارتباطات غیر کلامی هستند. بنـابراین توجه به کلیه موارد فوق میتواند در نحوه ارتباط با مشـتری و جذب وی مؤثر واقع شود. مشتری در بدو ورود به محل کارما ، با دیدن نشانههای غیر کلامی در مورد شخصیت ما قضاوت میکند . بنابراین تلاش مبتنی بر ایجاد شخصیتی مثبت در ذهن مشتری از ضـروری ترین کارهاست که هـرکارمند مشتری مدار باید انجام دهد.در مجموع ، کلام 7در صد لحن و طنین 38 درصد و حرکـات ( که ارتباطـات غیر کلامی در آن دخیل هستند ) 55 درصد از اطلاعـات را منتقل میکنند
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر
لطفا نظرات خود را درج کنید