JavaScript Codes

۱۳۸۸ خرداد ۱۷, یکشنبه

روابط عمومی و سازمان متبوع

1. شرط توفیق روابط عمومی آن است که به عنوان یک عمل مدیریتی مدنظر قرار گیرد .2. روابط عمومی مهمترین قسمت هر سازمان و درست اندیشی و صداقت مهم ترین روش روابط عمومی است. 3. با توجه به این مطلب که چهره هر سازمان را در روابط عمومی آن می توان دید و عنایت به این مطلب که فعالیتهای روابط عمومی بر تمامی فعالیتهای سازمان تاثیر گذار است،نقش روابط عمومی در سازمان ها بسیار مهم است. 4. اجرای مطلوب طرحها و برنامه های روابط عمومی با میزان علاقه مندی و دلبستگی کارکنان ارتباط مستقیم دارد. 5 .اجرای نظام پیشنهادها سبب ایجاد انگیزه و بروز خلاقیتها و قابلیتها شده و برگزاری تریبون آزاد فرصتی مناسب برای بیان آزاد و صمیمانه نظرات کارکنان است . 6 . روابط عمومی باید زبان کارکنان وسخنگوی آنان بوده و به ازای آن، خواستهای مدیران سازمان را به کارکنان منتقل نماید. 7 . تقویم مناسبتها ابزار مفیدی برای روابط عمومی است تا بر اساس آن به مدیریت مراسم و مناسبتها مبادرت کند . 8. از مهمترین اقدامات روابط عمومی در داخل سازمان ، انتشار نشریه داخلی ، سازماندهی نظام پیشنهادها ، راهنمایی ارباب رجوع ، مشارکت در غم و شادی کارکنان ، برگزاری مراسم مختلف ، اطلاع رسانی به مسوولان سازمان و سنجش افکار ، نصب صندوق انتقادات و پیشنهادها است . 9. جلوگیری از مصرف هزینه های غیر ضروری به ویژه در بخش تبلیغات،عامل مهمی در باور کردن برنامه های سازمان است. 10. شرکت در جلسات مهم و برقراری ارتباط مستمر و مستقیم با مسوولین را از دست ندهید . 11. روابط عمومی باید این نکته را بداند که به مثابه اتاق شیشه ای سازمان است و هرقدر که سازمان خوب عمل کند ، ولی اگر روابط عمومی نتواند با مردم ارتباط برقرار کند در نهایت سازمان بازنده خواهد بود . 12. روابط عمومی هم طراز با مقام اول تشکیلات باید از شرح وظایف و اهداف و کارکرد کلیه قسمتهای سازمان آگاه باشد.13. طرحهای روابط عمومی باید براساس زیر بنای شناخت همه جانبه مسائل سازمان و مخاطبین ذیربط استوار باشد. 14. وظیفه مهم روابط عمومی تقویت ارتباط با رسانه هاست ، نه نصب پرچم تبریک و تسلیت 15. زمانی روابط عمومی موفق است که از سوی مدیران رده بالای سازمان پذیرفته ، حمایت و باور شود. 16. روابط عمومی باید شهامت انتقال انتقادات و اعتراضات مخاطبان به مدیریت سازمان را داشته باشد. 17 . روابط عمومی باید بین منافع عموم و منافع سازمان هماهنگی و تعامل برقرار کند. 18.روابط عمومی باید مشروعیت خود را در اعتماد به مردم بیابد ، نه در خوشایند مدیران همچنین روابط عمومی نباید به کانونی برای تبلیغ مدیر سازمان تبدیل شود. 19. روابط عمومی چشم و گوش سازمان است.و باید مدیران را در جریان افکار عمومی قرار دهند . 20 .روابط عمومی باید این اطمینان را داشته باشد که از امنیت شغلی برخوردار است. 21. تشکیل کمیته همیاری برای برطرف کردن مشکلات شخصی و خانوادگی کارکنان زیباترین و انسانی ترین کار روابط عمومی به شمار می رود. 22. روابط عمومی تنها یک فن نیست ، یک هنر و از آن بالاتر یک اخلاق است . 23. روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العموم مردم در داخل سازمان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا نظرات خود را درج کنید